zaterdag 30 augustus 2014

Vakantie 2014

Zijn jullie al weer een beetje gewend aan het schoolleven?
Ik heb nog even vakantie, en daarom ook nog de tijd om dit artikel te schrijven.
Ik kan niet beloven of er komende weken een artikel online komt, omdat ik een goede start met school moet maken.
Maar ik heb een heerlijke zomervakantie gehad, en daar wou ik in dit artikel even op terugblikken.
Enjoy!

Ik ben in deze zomervakantie twee keer op vakantie geweest.
Dat was in eerste instantie niet de bedoeling, maar door de slechte weersverwachtingen zijn we een week eerder uit Oostenrijk vertrokken.
Maar in de week die we daar hadden, was het heerlijk weer en hebben we veel leuke dingen gedaan.
Ik heb natuurlijk ook enorm veel foto's gemaakt.
Ik laat elke keer een foto zien, en dan vertel ik erbij wat we toen deden.

We zijn allereerst heel vaak in een stoeltjeslift geweest.
Je gaat dan in een soort bankje naar boven, waar je dan kan wandelen.
Omdat wij niet zo van wandelen houden, deden we dat meestal niet heel lang.
Het uitzicht was echt prachtig!




We wouden ook nog naar de sneeuw, maar het weer was zo slecht die dag dat de treintjes naar boven niet meer reden.
In plaats daarvan zijn we een wandeling gaan maken door een 'schlucht', een soort kloof met een rivier erin.
Dit was echt supermooi!
Het had net geregend, dus alles was wel een beetje glad en modderig.
Maar alsnog hadden we een prachtige dag!




Op mijn verjaardag wou ik graag naar het drielandenpunt, Oostenrijk, Slovenië en Italië, omdat ik dan in drie landen jarig zou zijn.
Dat vond ik wel een grappig idee!
We gingen er weer met een stoeltjeslift heen, en toen moesten we nog een eindje klimmen.
Ik zag daar nog een jongen met een trui van Enzo Knol, heel toevallig haha!
Het weer was die dag wat minder dus het uitzicht was ook niet super helaas.
Toch was het een mooie dag!




Verder gingen we ook nog naar een soort legermuseum geweest.
Niks voor mij, dacht ik, maar ik vond het toch wel leuk.
Je liep door loopgraven, wat wel bijzonder was!
Mijn broertjes vonden het helemaal geweldig.




Daarnaast hebben we nog door Slovenië gereden, wat ook erg mooi was.
We stopten bij een rivier, en verderop zag je een soort verlaten stad.
Best apart om zo te zien!




Wat ik ook onderweg de hele tijd tegenkwam, waren mooie bloemetjes.
Ik weet niet wat het is, maar ik vind het echt heel leuk om daar foto's van te maken.
Dus hier zijn nog wat bloemen foto's!






Succes op school weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten