dinsdag 4 maart 2014

School Troubles

Hey!

De vakantie is weer voorbij (voor de meesten), iedereen is weer druk bezig met school..
Vandaag wou ik wat 'school troubles' met jullie delen, dingen die ik haat aan school :)

1. Zware tas
Toen ik in de eerste klas zat nam ik altijd al mijn boeken nog mee. Ik had ook echt een enorm grote tas, die helemaal bol stond van alle boeken :$ Nu neem ik alleen de boeken mee die ik echt nodig heb, meestal leen ik er wel één van de mensen uit mijn klas die nog steeds alles netjes meenemen. Maar alsnog is mijn tas soms best zwaar.. En dan moet je die al die trappen opslepen.. Vaak is je schoolleven letterlijk zwaar ;)

2. Huiswerk
Dit is wel de meest logische.. Want wie vindt er huiswerk nou leuk?! Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik in de eerste huiswerk geen straf vond.. Maar nu is dat wel anders. Altijd maar weer leren, altijd maar weer opdrachtjes maken die je nooit snapt. Gelukkig heb ik vaak weinig huiswerk, maar soms ben ik tot laat in de avond bezig met leren. Omdat ik met de bus ga, ben ik pas laat thuis en heb ik haast geen vrije tijd meer. Soms moet je zelf vrije tijd maken en je huiswerk maar even laten voor wat het is :)

3. Leraren
'Houd je mond, pak je boeken, ga rechtzitten, schrijf dit over!' Hoe vaak per dag hoor je dit niet.. Leraren kunnen soms vrij irritant zijn! Natuurlijk is het begrijpelijk dat je als leraar de aandacht wil, maar sommige leraren overdrijven wel heel erg.. Ze sturen je er al uit bij het minste of geringste! Zo werd ik er laatst uitgestuurd omdat ik mijn boeken niet mee had, terwijl ik allang klaar was met de opdrachten en die dus helemaal niet nodig had. 


4. Irritante klasgenoten
*klasgenoten, vat dit niet te persoonlijk op ;)* Nou heb je altijd wel van die klasgenoten die denken stoer te zijn en alles te kunnen. Die denken dat de leraar de klas niet aankan (wat vaak wel zo is) en daar graag gebruik van maken. Die denken dat het stoer is om er uit gestuurd te worden. Sommige mensen willen gewoon de stof snappen, en dan zijn zulke mensen erg irritant. Okee, met een geintje op zijn tijd is niks mis mee. Je moet school natuurlijk ook wel zelf een beetje leuk maken!

5. Regels
Dit mag je niet, dat moet je.. Het ligt een beetje aan de school waar je op zit, maar op mijn school hebben we heel veel strenge regels. Het ligt ook aan de leraar hoe en of ze gehandhaafd worden. Op mijn school mag je bijvoorbeeld absoluut niet op je mobiel, zelfs niet in de pauzes. Maar bij sommige leraren mag je voor de les gewoon nog even foto's maken met je besties :) Andere leraren pakken je mobiel meteen af en houden hem voor een dag (of een week). En als de conciërge je mobiel te pakken krijgt.. Dan krijg je 'm nog niet zo terug! Hetzelfde geldt voor eten onder de les. Sommige leraren maken er geen punt van, van anderen moet je je eten gelijk terug in je tas doen. Maar toch zou het wel een rommeltje worden zonder regels!

Dit was het artikel alweer!
Binnenkort komt er een nieuwe soort van 'serie', over mijn favoriete YouTubers.
Want dat zijn er nogal wat!

xxRhodé
PS. Marlyn, bedankt voor het originele idee :)

1 opmerking:

  1. Heey!!
    Supercoole blog! Ik geloof dat je een supervette kledingstijl hebt. Ik ben vooral benieuwd hoe je je doc's styled. Tis een idee om daarmee een stoere en een schattige ootd te maken.
    Xxx♡♡♥♥

    BeantwoordenVerwijderen